16 Mart 2013 Cumartesi

KUMAŞ BEZLER

Hamilelik sürecinde bebeğim için en sağlıklı en doğru ürünleri ararken karşılaştım kumaş bezlerle.Herkes gibi benim kafamda da bir çok soru vardı.Bu sorulara yazısıyla çok güzel cevap vermiş sevgili Kamer.Sizin de kafanızdaki sorular cevap bulsun diye paylaşıyorum. Buyrun okuyalım:))
 Paylaşım için teşekkürler Kamer:)

Seda




Bir çok anne daha sağlıklı ve doğa dostu olması sebebiyle eskiden olduğu gibi kumaş (yıkanabilir) bebek bezleri kullanmaya başladı. Allah'tan şimdikiler öyle akşamdan suya atılıp sabah kaynatılan cinsten değil; makineye atılabilir cinsten. 

Ben kızım 2 aylıkken kumaş bez kullanmaya başladım. Tatil ve yolculuklarda bez yıkamak zor olacağından yine hazır bez kullanıyorum. Piyasada mısır ve pamuktan, saf selülozdan yapılmış doğal hazır bezler de mevcut. Alışılagelmiş ve televizyonda reklamını görebileceğiniz diğer bezler ise genelde petrol yan ürünü. 

Kumaş bezleri kullanma sebeplerimi önem sırasına göre sıralayacak olursam: sağlıklı olması, pişik yapmamasıtuvalet eğitimini kolaylaştırmasıdoğa dostu olması ve ekonomik olması... Öyle ama aslında samimi olmak gerekirse temelde sebep diğer hazır bezlerin petrol ürünü olması ve doğal liflerden yapılmış hazır bezlerin fiyatlarının el yakması.

Dikkat edilmesi gereken çok önemli bir husus var. Yıkanabilir bebek bezleri doğal, sağlıklı diye piyasaya sunuluyor tamam ama ne yazık ki piyasadaki kumaş bezlerin bir çoğunda da polyester karışımı var. Dışlarındaki su geçirmez kumaşlar da genelde poliüretan. 

Öte yandan polyester karışımlı bezler daha çabuk kurudukları için daha çok tercih edilebiliyor. Pamuk ve özellikle bambudan yapılan kumaş bezlerin kuruması ise epey zaman alıyor. Benim kendimce çözümüm aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi polyester karışımlı bezlerin üzerine pamuk ara bezler koymak oldu. 






Pamuk ara bez kullanmanın bir diğer avantajı da kakayı akıtmasının daha kolay olması. Bezin tamamından kakayı akıtmaktansa, ara bezden akıtmak çok daha kolay. Ayrıca pamuk bezi suda bekletebilirsiniz. (Yeni nesil kumaş bezlerin suda bekletilmesi kumaş yapılarını bozduğundan tavsiye edilmiyor)

Kumaş bezlerinizin sayısına göre ne sıklıkta yıkama yapacağınız değişebilir.Ancak yine de tavsiye edilen bu bezleri iki günden fazla kirli olarak bekletmemeniz. 

Yeni doğan bebekte yıkanabilir bebek bezi kullanmak zor olabilir. Ben lohusayken bir de kumaş bezleri yıkamak derdi çıkmasın diye kullanmadım. Ayrıca satın aldığım kumaş bezlerin hepsi bebek büyüdükçe boyu ayarlanan one-size-fits-all tarzı olduğundan minik bebeğime çok büyük geldiler. Yeni doğanlar için tasarlanmış kumaş bezlere de ekstra masraf yapmak istemedim ve pamuktan yapılmış hazır bezler kullandım.

Gece ve gündüz için ayrı bezler kullanıyorum. 

Gündüz kullandığım bezler bacak arası daha darçıt çıtlı ve çabuk kuruyan cinsten. Bacak arasının dar olması çocuğun hareketini kolaylaştırıyor. Çıtlı çıtlı olması bebeğin bir ihtimal istemediğiniz bir zamanda bezini çıkartmasını engelliyor. 

Gece kullandığım bezler daha büyükgeniş, cırt cırtlı ve bambu. Bambu biraz ağır ancak emiciliği çok yüksek. Gece boyunca bebeğin yaptığı bütün çişi emiyor. Büyük ve hantal olması da sızdırmaması için ekstra avantaj sağlıyor. Bambu geç kuruyor ancak bunlara yalnızca gece ihtiyaç olduğu için her zaman en az bir tane yedek oluyor. 

Kumaş bezleri doğal malzemelerden üretilmiş deterjanla yıkamak gerekiyor. Ben boraks kullanıyorum başka bir deterjana ihtiyaç kalmıyor. Bezler çok lekeli ise veya beklemiş ise çamaşır sodası ile ön yıkama yapıyorum.

Reklamı yapılan ve markette satılan diğer deterjanlar veya yumuşatıcılar bezleri bozuyor ve su geçirmezliğini azaltıyor

Son olarak kumaş bezlerinizi dezenfekte etmek için en iyi mikrop kırıcı işlem öğle vakti rüzgarlı ve güneşli havada dışarıda kurutmak


http://www.annenotlari.com/oku/7963/kumas-bezler-nedenler-cesitler-tecrub

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder