6 Nisan 2013 Cumartesi

HELLİMLİ POĞAÇA KEK





Dün, canım Gülçin ablamla birlikteydim.Herkes bir şeyler yapıp getirmişti.Ama içlerinde birşey vardı ki yemelere doyamadım. Ayla ablanın dumanı üstündeyken getirdiği bu güzel lezzetin tarifini aldım.O poğaça dedi ama kek görünümünde olduğundan ben bu ismi daha uygun buldum.Bu enfes lezzeti kesinlikle yapmalısınız.Merak ettiniz değil mi? Hadi okuyunn..




 Malzemeler:

Hamuru için:
  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 kabartma tozu
  • 3 yemek kaşığı tereyağ(oda sıcaklığında)
  • Alabildiğine un
Arasına:
  • Hellim peyniri
  • Çörek otu
  • Kekik
  • Salça
  • Zeytin

Yapılışı:
 Hamur malzemelerini karıştırın.Şekil verebilecek kadar yoğurun.Hamurunuzu ikiye bölün ve merdane yardımıyla açın.Açtığınız yuvarlakların arasına salça sürün;kekik,çörek otu dökün.Hellim peyniri ve zeytin yerleştirip rulo yapın.Elinizdeki bu iki ruloyu birbirine dolayın ve kek kalıbına(Ayla abla silikon kek kalıbında yapmıştı.) yerleştirin.180 derecede pişmeye bırakın.
*Piştikten sonra ekmek ıslatır gibi hafif su serpin.
*Piştiğinden emin olduktan sonra çıkarın.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder